Stopala nose čitavu težinu tela. Ukoliko nastane bilo koji problem sa stopalima može dovesti do neprijatnosti i uticati na načih hoda. Sve ovo može uzrokovati bolove u kolenu i kičmenom stubu.

Dobra vest je ta da u koliko vodite računa o Vašim stopalima, možete prevenirati najveći deo problema.

1.REDOVNO PERITE STOPALA

Nemojte da idete na spavanje a da prethodno niste oprali stopala. Ako ostavite nečistoće na površini kože,može doći do iritacije i infekcije. Perite noge svako veče sapunom i vodom.

2.DOBRO OSUŠITE STOPALA

Dobro osušite stopala posle pranja, posebno deo izmedju prstiju jer je to mesto gde se bakterije i gljivice najčešće razmnožavaju. Posle toga obavezno nanesite hidratantnu kremu na stopala.

3. ODSTRANITE TVRDU KOŽU SA STOPALA

Nežno odstranite tvrdu kožu i žuljeve uz pomoć kamena ili turpije za pete i to radite redovno.

4. PAŽLJIVO SECITE NOKTE

Secite nokte tako da imaju oblik ploče ali nikako pod uglom ili po rubovima. Nepravilno sečenje noktiju može da dovede do pojave uraslog nokta.

5. NOSITE UDOBNU OBUĆU NA POSLU

Ako trebate da nosite visoke potpetice na poslu,nosite udobne cipele do kancelarije,a visoke potpetice samo dok radite.T akodje vodite računa da nosite potpetice različite visine(visoke, srednje, niske).

6. MENJAJTE ČESTO ČARAPE DA BISTE IZBEGLI NEPRIJATAN MIRIS

Menjajte čarape svakodnevno. Na ovaj način sprečiće te pojavu neprijatnog mirisa.

7. BUDITE OPREZNI UKOLIKO POSEĆUJETE BANJE ILI BAZENE

Prilikom korišćenja javnih tuševa, bazena ili hotelskih kupatila obavezno nosite papuče. Na taj način će te izbeći potencijalnu opasnost od bakterija i nečistoća koje se nelaze na podovima i koje dovode do raznih promena na stopalima.

8. IZBEGAVAJTE ČESTO NOŠENJE PAPUČA

Izbegavajte često nošenje papuča. One ne mogu da obezbede dobru potporu stopalima pri hodanju i kao rezultat toga može se javiti bol u peti i otok u skočnom zglobu.